dinsdag 16 januari 2018

Tips van experts voor het voorkomen van verkoudheden en griep bevatten natuurlijke remedies ................... / door Isabelle Z / 3 januari 2018

Tips van experts voor het voorkomen van verkoudheden en griep bevatten natuurlijke remedies die veiliger en effectiever zijn dan welk vaccin dan ook
door Isabelle Z / 3 januari 2018

(Isabelle Z) Terwijl Groot-Brittannië zich bezighoudt met de gevolgen van de "Aussie-griep", werden verschillende medische experts gevraagd naar hun beste tips voor het omgaan met verkoudheid en griep en hoe ze in de eerste plaats konden worden vermeden. Terwijl sommige artsen vaak snel suggereren dat hun patiënten griepvaccins krijgen en medicijnen slikken voor wat hen scheelt, is het interessant om op te merken dat velen van hen  hun toevlucht nemen tot natuurlijke remedies als het gaat om hun eigen gezondheid.


Voedingsdeskundige Sarah Flower raadt bijvoorbeeld een dagelijks probioticum aan om je immuunsysteem een ​​extra boost te geven en de darmgezondheid te verbeteren. Ze dringt er ook bij mensen op aan om elke dag vitamine D te nemen, niet alleen in de winter, maar het hele jaar door als ze niet veel buiten doorbrengen. Het afronden van haar must-have lijst is een hoogwaardige visolie zoals krillolie.


Als het gaat om verkoudheid, stelt ze voor om je inname van zink te verhogen door voedsel zoals spinazie, pompoenpitten en cacao. Ze suggereert ook een hoogwaardig zink supplement voor problemen met oor, neus en keel. 

Naturopathische voedingsdeskundige Amy Morris ondersteund het zinkadvies en noemt het haar "go-to" wanneer ze de eerste symptomen van een verkoudheid begint op te merken. Ze noemde een studie gepubliceerd in de Cochrane Library die illustreerde hoe zink supplementen de ernst kunnen verminderen en duur van de verkoudheid bij gezonde personen bij inname binnen de eerste 24 uur na het optreden van de symptomen. 

Om te voorkomen dat zij ziek wordt, pleit Morris voor het eten van rauwe knoflook vanwege de antivirale, schimmelwerende en antibacteriële eigenschappen. Ze zei dat ze  elke week een teentje biologische knoflook eet  en het wegspoelt met een glas gezuiverd water wat  haar lichaam helpt om ziektes te bestrijden. Ze maakt er ook een punt van om haar junkfood en suikerinname laag te houden voor een optimale immuun gezondheid, en net als Flower gooit ze ook wat probiotica in de mix.

De juiste voeding kan veel meer doen dan wat dan ook van de apotheekarts

Dr. Deyo Famuboni zegt dat ze regelmatig vitamine D, vitamine C en probiotica neemt, en ze benadrukt hoe belangrijk het is je handen te wassen om de verspreiding van virussen te voorkomen. Ze zegt dat een gezond dieet met een assortiment van kleurrijke groenteproducten en goede eiwitbronnen helpt je lichaam in vorm te houden en ze is ook dol op gefermenteerd voedsel. Ze identificeerde kurkuma en chlorella specifiek als voedingsmiddelen die de immuunfunctie ondersteunen. 

Dermatoloog Dr. Daniel Glass zweert bij Vitamine C. Terwijl hij probeert het te verkrijgen door het eten via groenten en fruit het hele jaar door, voegt hij een supplement toe aan de mix in de winter om verkoudheden en andere infecties te voorkomen.

Wanneer een verkoudheid toeslaat, vermijdt hij vrij verkrijgbare behandelingen ten gunste van natuurlijke remedies. Een van zijn favoriete manieren om met een verkoudheid om te gaan, is door hem uit te zweten in een sauna. Hij is ook een grote fan van kippensoep. De wortels in de soep leveren beta-caroteen, terwijl de selderij je vitamine C geeft, die beide bekend staan ​​om hun vermogen om infecties te bestrijden en het immuunsysteem te ondersteunen. Bovendien bevatten de uien in de soep antioxidanten die de ontsteking remmen en een antihistaminicum effect hebben.

Spoedeisende hulp arts Dr. Julian Nesbitt, zoals zo veel van de andere geïnterviewde artsen, is dol op het eten van fruit en geeft er de voorkeur aan de zijne in de vorm van  smoothies te krijgen. Hij pleit ook voor lichaamsbeweging, waarbij krachttraining en intervaltraining met hoge intensiteit bijzonder goede opties zijn. Hij raadt ook aan om ervoor te zorgen dat je veel licht te krijgt,  aan te vullen met vitamine D indien nodig. Bovendien zegt hij dat voldoende slaap essentieel is.

De aanbevelingen van deze artsen zijn eenvoudig en effectief, en hun advies laat zien hoe Moeder Natuur ons geeft wat we nodig hebben om gezond te blijven. Vergeet het griepvaccin en al zijn gevaarlijke bijwerkingen - het enige dat u hoeft te doen, is ervoor zorgen dat u alle juiste voedingsmiddelen en niet de verkeerde eet, terwijl u voldoende slaapt en traint. 

Lees Influenza.news voor meer informatie over griep.


Vertaling: wakkeremensen.blogspot.nl